söndag 15 juni 2014

Norrpann är hemma igen


I kväll var Hans och hämtade hem Norrpann från hingsten Malte.


Hela flocken samlad.


Stelly tycke Norrpann luktar mysko.


Sally tog det hela med ro.

Planen i år var att betäcka alla våra fyra ston men nu är den planen ändrad.
Vi ville iväg med stona tidigt i år men ena hingstägaren tog inte emot oss då och den andra hingstägaren var inte hemma. Vi pratade hit och dit om vi skulle tänka om angående valet av hingst, men vi ville ha de hingstar som vi bestämt oss för från början. Så nu har vi bestämt oss att det blir bara Toppsy och Norrpann som fick åka till hingst. Vi kommer ta ut veterinär för att få reda på om de är dräktiga eller inte. Givetvis kommer jag låta er veta.

Jag har bestämt mej för att slå ihop denna blogg med min andra blogg. 
Jag får inte så mycket feedback på denna blogg och känner att jag tappar sugen på att jobba med den då.
Jag kommer givetvis fortsätta uppdatera er om vad vi hittar på med våra Nordsvenskar fast då får ni läsa på  http://torpar-mor.blogspot.se/  istället eller klicka HÄR

A-S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar